info@parynplants.com

جهت پنجره و نور گیاهان - گیاهان آپارتمانی پارین

خانه / جهت پنجره و نور گیاهان - گیاهان آپارتمانی پارین
نور گیاهان
۲۲ شهریور ۱۴۰۰
بدون دیدگاه

توجه به جهت پنجره ها و دانستن نور گیاهان در خرید گیاهان آپارتمانی تا چه اندازه ای مهم است ؟ اگر گیاهان نور کم یا زیاد دریافت کنند، چه مشکلاتی پیش می آید؟  انواع خانه ها از لحاظ جهت گیری جغرافیایی به چند دسته طبقه بندی می شوند؟ آیا در خرید گیاه به جهت گیری خانه ی خود دقت می کنید ؟ آیا می دانید اگر گیاه نور کافی دریافت نکند نمی تواند رشد مطلوبی داشته باشد ؟ در ادامه در نظر داریم به طور کامل به تاثیر جهت پنجره ها در خرید گیاهان بپردازیم. با ما همراه باشید.

اهمیت نور گیاهان در خرید گیاه

جهت پنجره ها برای میزان دریافت نور گیاهان در خرید گیاهان یکی از فاکتورهای مهم است که متاسفانه برخی از افراد توجه کاملی به این امر ندارند. اگر گیاه انتخاب شده، نتواند به دلیل موقعیت جغرافیایی منزل شما، نور کافی دریافت کند، در این صورت در کوتاهترین مدت زمان، پژمرده خواهد شد. پس جهت گیری پنجره ها را در خرید انواع مختلف از گیاهان جدی بگیرید. 

برای اینکه گیاه بتواند فرایند رشد مطلوبی را طی کند، باید به خوبی از آن نگهداری کنید. گیاه نیازمند آب، نور، کود و وسایل باغبانی خاصی می باشد تا بتواند به خوبی رشد کند.  درفروشگاه آنلاین ما Www.parynplants.ir  می توانید به تنوع زیادی از ابزارهای باغبانی دسترسی داشته باشید.

گزینه ی خرید آنلاین را برای شما فعال کرده ایم تا بتوانید وسایل و ابزار باغبانی مورد نیاز را در اسرع وقت خریداری کنید. راهنمای خرید اینترنتی نیز موجود است.

۱- جهت پنجره ها در خرید گیاهان

نور گیاهان
نور گیاهان

انواع خانه از لحاظ نوع  جهت گیری جغرافیایی

خانه ها دارای جهت گیری جغرافیایی خاصی هستند و این امر به نوع گیاه انتخاب شده برای رشد و پرورش می تواند تاثیر بسیار مهمی داشته باشد. اگر گیاه انتخاب شده در موقعیت محلی شما، نتواند شرایط لازم برای رشد را داشته باشد،  در این صورت از بین میرود.

میزان نورگیری و گرمای خانه ها با توجه به موقعیت جغرافیایی آنها متفاوت است به همین دلیل باید جهت پنجره ها در خرید گیاهان را جدی بگیریم تا بتوانیم گیاهی مناسب با محل زندگی خود انتخاب کنیم.  از انواع خانه ها با توجه به جهت گیری جغرافیایی می توان موارد زیر را نام برد:

• خانه هایی به صورت شمالی-جنوبی

• خانه هایی به شکل شرقی-غربی

• خانه های ساخته شده در نبش خیابان

• خانه های دو کله یا  اینکه دو بر

۲- فواید جهت پنجره ها در خرید گیاهان آپارتمانی

جهت پنجره ها برای نور گیاهان در خرید گیاهان : پنجره های شمالی

پنجره های شمالی قابلیت این را دارند که نور خورشید را به صورت مستقیم دریافت نکنند. البته ناگفته نماند پنجره های شمال غربی و شمال شرقی  در تابستان به طور ویژه آفتابگیر هستند. برای اینکه بتوانید گیاه مناسب برای پنجره های شمالی خانه ی خود انتخاب کنید، گیاهانی را در اولویت قرار دهید که به نور خورشید کم نیازمند هستند.

از جمله مهمترین گیاهانی که به نور کم نیاز  دارند و برای پنجره های شمالی گزینه ی خوبی هستند می توان،  بسیاری از انواع ارکیده ها، برگ عبایی، سانسوریا، زامیفولیا، زامیفولیا بلک و همچنین پاپیتال را نام برد. توجه به جهت پنجره ها در خرید گیاهان به شما اجازه می دهد از گیاه انتخاب شده به خوبی نگهداری کنید.

نور گیاهان
نور گیاهان آپارتمانی

جهت پنجره ها در خرید گیاهان  : پنجره های جنوبی

چرخش کامل خورشید به دور خودش ۲۴ ساعت طول می کشد. در بازه ی زمانی بین صبح تا بعد از ظهر پنجره های جنوبی می توانند بیشترین میزان نور را دریافت کنند. گیاهانی که به نور خورشید زیاد یا کامل نیازمند هستند، در کنار پنجره های جنوبی رشد بهتری خواهند داشت. فتوسنتز این گیاهان در این ناحیه به خوبی انجام می شود.

پیشنهاد می شود گیاهان سایه پسند را در کنار پنجر های شمالی نگهداری کنید و گیاهانی که نیازمند نور زیاد هستند را در پنجره های جنوبی قرار دهید. بی توجهی به جهت پنجره ها در خرید گیاهان سبب پژمرده شدن سریع گیاهان خواهد بود. برای این قسمت از منزل با محل کار گیاهان آلپینیا، قاشقی، آناناسی، برگ بیدی و … پیشنهاد می شود.

جهت پنجره ها در خرید گیاهان  : پنجره های شرقی

پنجره های شرقی قادر هستند نور ضعیف خورشید را در اول صبح دریافت کنند زیرا خورشید از شرق طلوع می کند. پنجره های شرقی با گذر زمان نور زیادی از خورشید می گیرند. گیاهانی که قابلیت رشد مناسب در پنجره های شمالی دارند، در کنار پنجره های شرقی نیز می توانند به خوبی رشد کنند.

البته ناگفته نماند استفاده از یک پرده ی نازک می تواند شرایط بهتری را برای رشد گیاهان در این مکان ایجاد کند. سانسوریا، دیفن باخیا، دیفن کاملیا، فیلودندرون سبز، فیلودندرون بلک، فیکوس، فیکوس لیریتا و … از جمله گیاهان مناسب این نور هستند.

جهت پنجره ها در تامین نور گیاهان : پنجره های غربی

نور خورشید بعد از ظهر در پنجره های غربی شروع به تابیدن می کند. نور دریافتی از این پنجره ها به نسبت ضعیف است. البته به دلیل زیاد بودن درجه ی حرارت، گرمای قابل توجهی در این ناحیه موجود است. برای اینکه گیاه رشد خوبی در کنار پنجره های غربی داشته باشد باید از هوای خوب بهره مند شود.

استفاده از پرده های شفاف می تواند میزان گرمای این محیط را کاهش دهد. از جمله گیاهانی که برای رشد در این ناحیه مناسب هستند می توان به کاکتوس ها، گل های غنچه و ساکولنتها اشاره کرد.  در نظر گرفتن جهت پنجره ها در خرید گیاهان می تواند در رشد و نگهداری آنها نقش بسیار مهمی داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، از مقاله های موجود در وب سایت ما غافل نباشید.

۳-توجه به جهت پنجره ها در خرید گیاهان آپارتمانی برای تامین نور گیاهان

گیاهان آپارتمانی
گیاهان آپارتمانی

اثرات نور زیاد و کم بر گیاهان آپارتمانی

نور گیاهان باید کامل و مناسب باشد و آنها باید نور کافی دریافت کنند. اگر به یک گیاه خاص نور کم یا زیاد برسد در این صورت فرایند رشد آن با مشکل مواجه خواهد شد. از جمله اثرات نور زیاد در گیاهان می توان موارد زیر را نام برد:

• برگ های پیچیده

• برگ های سوخته یا قهوه ای

• برگ های پژمرده و پلاسیده

• مشاهده ی رنگ سبز کمتر در برگ ها

از مهمترین اثرات نور کم در گیاهان نیز می توان موارد زیر را نام برد :

• دارا بودن برگ های زرد

• گل ندادن

• نداشتن رشد منظم

• از بین رفتن تنوع رنگی در گیاهان

• ریزش برگ های قدیمی

• برگ های دوکی شکل

با توجه به این موارد مشخص می شود که تا چه اندازه ای توجه به جهت پنجره ها در خرید گیاه برای تامین نور گیاهان   از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما بتوانید قبل از خرید یک گیاه، ارزیابی دقیق در مورد میزان نور مورد نیاز، شرایط پرورش آن و … انجام دهید، می توانید به خوبی از آن گیاه نگهداری کنید.

 
مقالات مرتبط

زامیفولیا و نگهداری گیاه زامیفولیا

زامیفولیا یک گیاه سایه پسند است و بسیار به کم نوری مقاوم می‌باشد که برای نگهداری در آپارتمان‌ها، ادارات و…

مشاهده بیشتر

صابون محلول پاشی پالیزین: خصوصیات و کاربردها

صابون پالیزین یا صابون محلول پاشی یا صابون حشره کش مخصوص شستشوی سطح گیاه و پیشگیری با ایجاد لایه محافظتی…

مشاهده بیشتر

نگهداری فیلودندرون چگونه است؟

فیلودندرون نام گونه ای وسیع از گیاهان گلدار در خانواده گل شیپوریان است.

مشاهده بیشتر

نصب آبخوان سفالی برای گیاهان آپارتمانی

فواید آبخوان چیست؟ نحوه نصب آبخوان سفالی یا آبخوان سرامیکی وسیله‌ای است که به طور خودکار بسته به نیاز گیاه…

مشاهده بیشتر

گیاهان مناسب اتاق خواب

تو این مطلب می خواهم راجع به گیاهان مناسب اتاق خواب هستند صحبت کنم. منظورم گیاهان آپارتمانی از لحاظ اکسیژن…

مشاهده بیشتر

گیاه پوتوس یا پتوس را می شناسید؟

گیاه زینتی پتوس جزئی از گیاهان مقاوم آپارتمانی محسوب می شوند که نیاز به مراقبت چندانی ندارد. انواع پتوس پتوس…

مشاهده بیشتر

صفر تا صد آبیاری گیاهان آپارتمانی

برای آبیاری گیاهان آپارتمانی، روش های مختلفی موجود است. اگر شما نیز به دنبال بهترین روش برای آبیاری گیاهان هستید،…

مشاهده بیشتر

معرفی انواع سم گیاه آپارتمانی

برای نگهداری مطلوب از گیاهان آپارتمانی لازم است در فصول مختلف از مزیت انواع سموم برای از بین بردن آفت…

مشاهده بیشتر

انواع گلدان برای گیاهان آپارتمانی

به منظور خرید انواع گلدان برای گیاهان آپارتمانی لازم است چه نکاتی را در اولویت قرار دهیم؟ توجه به برخی…

مشاهده بیشتر

انواع خاک گیاهان آپارتمانی

خاک گیاهان آپارتمانی چه خاکی است؟ خاك برگ، خاك كاكتوس، ليكا، پرليت... به چه كار مي آيند. گیاهان آپارتمانی نیازمند…

مشاهده بیشتر
نظرات

لطفا نظرتان را بفرمائید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه