info@parynplants.com

صفر تا صد آبیاری گیاهان آپارتمانی - گیاهان آپارتمانی پارین

خانه / صفر تا صد آبیاری گیاهان آپارتمانی - گیاهان آپارتمانی پارین
درباره آبیاری گیاهان آپارتمانی
۱۶ تیر ۱۴۰۱
بدون دیدگاه

آبیاری گیاهان آپارتمانی به چه صورتی باید انجام شود؟ آیا با روش صحیح آبیاری این گیاهان آشنا هستید؟ انواع روش آبیاری گیاهان آپارتمانی چیست؟  آیا میدانید در زمان مسافرت چگونه از گیاهان خانگی خود نگهداری کنید؟ برای آبیاری گیاهان آپارتمانی لازم است چه باید و نبایدهایی را در اولویت قرار دهیم؟ در ادامه در نظر داریم به آبیاری گیاهان آپارتمانی بپردازیم و ایده های مطلوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

آبیاری گیاهان آپارتمانی
آبیاری گیاهان آپارتمانی

 

انواع آبیاری گیاهان آپارتمانی چیست؟

اگر شما نیز به دنبال بهترین روش برای آبیاری گیاهان هستید، حتما این متن را بخوانید. بسیاری از افراد به دلیل استفاده از روش های آبیاری نامطلوب، آسیب جدی به گیاهان خانگی خود وارد می کنند. به همین دلیل در تلاش هستیم توضیحات مفیدی را برای آبیاری گیاهان ارائه دهیم. ندانم کاری در این مورد می تواند مانع رشد صحیح گیاه شما شود. البته احتمال از بین رفتن گیاه به دلیل عدم آبیاری صحیح نیز زیاد است.

روش صحیح آبیاری گیاهان آپارتمانی

برای آبیاری گیاهان روش های مختلفی موجود است که از مهمترین آنها می توان موارد زیر را نام برد:
آبیاری از بالا و البته قسمت رویی خاک
آبیاری از قسمت زیرین گلدان
آبیاری قطره ای
آبیاری با استفاده از نخ های کنفی
استفاده از گلدان های هوشمند
آبیاری با استفاده از وسایل آبیاری متفاوت

قابل ذکر است اگر گیاه مدت زمان طولانی در داخل آب بماند در این صورت ریشه آن دچار پوسیدگی می شود. در بین روش های یاد شده بهترین روش آبیاری گیاهان آپارتمانی، روش آبیاری از قسمت پایین است. در این حالت مواد مغذی راهی برای خارج شدن از خاک را نخواهند داشت. از سوی دیگر احتمال آبیاری بیش از حد، نیز از بین میرود. همچنین شما مطمئن هستید که آب به درستی به ریشه ها می رسد.

استفاده از آب مناسب برای آبیاری گیاهان آپارتمانی

در بررسی مبحث انواع آبیاری گیاهان آپارتمانی باید بگوییم که حتما از آب مناسب برای آبیاری استفاده کنید. آب نباید زیاد سرد باشد. از سوی دیگر آب مناسب برای گیاهان آبی است که کلر آن خارج شده باشد. برای اینکه بتوانید آب بدون کلر را به گیاه خود اضافه کنید، ظرفی را پر از آب کنید و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت در محلی بماند. در این صورت کلر آن از بین رفته و همچنین به دمای محیط می رسد. این آب بهترین آب برای آبیاری گیاهان خواهد بود.

آبیاری گیاهان آپارتمانی
آبیاری گیاهان آپارتمانی

 

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در زمان مسافرت

بهترین روش برای آبیاری گیاهان آپارتمانی در زمان مسافرت کدام روش است؟ در زمان مسافرت می توانید از مزیت آبخوان های سفالی و سرامیکی برای آبیاری گیاهان و گلدان های خود استفاده کنید. در لیست فروش ما انواع آبخوان های سفالی و سرامیکی موجود است که با قیمت بسیار مناسب به فروش میرسد. این نوع از تجهیزات بسته به نیاز گیاه، آب مورد نیاز را به آنها میرسانند. این امر به خصوص در زمان مسافرت می تواند بسیار کارساز باشد.

 

آبخوان سفالی یا آبخوان سرامیکی
آبخوان گلدان

پرنده خود آبیار یا آبرسان چیست؟

پرنده خود آبیاری از دو بخش تشکیل شده است که بخش پلاستیکی آن به عنوان مخزن آب است و بخش پایینی آن مانند یک سفال می باشد. در صورتی که گیاه به آب نیاز داشته باشد، آب از این بخش به گیاه نشت می کند. نشت آب تا زمانی که خاک مرطوب شود ادامه پیدا می کند. به منظور خرید انواع پرنده ی خود آبیار یا آبرسان می توانید به لیست فروش ما مراجعه کنید. در وب سایت ما می توانید به انواع تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری از گیاهان خانگی خود دست یابید.

 

نریختن آب از روی برگ ها

به هیچ وجه بر روی برگ های حساس آب نریزید. برخی از گیاهان نسبت به این موضوع حساس هستند و نیازی به غبار پاشی ندارند. وجود آب بر روی برگ گیاهان سبب ایجاد لکه های قهوه ای بر روی برگ ها می شود. توجه کنید اگر گیاهان را در زمان ظهر آبیاری می کنید، آب بر روی برگ گیاه نماند. قطرات موجود بر روی گیاه سبب می شود برگ مانند یک ذره بین عمل کند. این امر عامل بروز لکه هایی بر روی برگ است.

 

شیر یکطرفه آبخوان سفالی
صفر تا صد آبیاری گیاهان آپارتمانی ۱۵

بهترین زمان برای آبیاری گیاهان چه زمانی است؟

چه زمانی گیاه را آبیاری کنیم؟ این سوال یکی از سوالات پرتکرار افراد است که همیشه از ما می پرسند. بهترین زمان برای آبیاری گیاهان صبح قبل از طلوع آفتاب است. توجه کنید هر چه به زمان شب نزدیک می شویم بدترین زمان برای آبیاری است. در مبحث انواع آبیاری گیاهان آپارتمانی بیان میشود که در هنگام شب، میزان تبخیر آب گلدان کاهش می یابد. این امر می تواند بستر گیاه را برای ایجاد و رشد انواع قارچ ها بهبود بخشد. از سوی دیگر در زمان ظهر به دلیل اینکه نور به طور مستقیم به گیاه می تابد، ریختن آب بر روی برگ ها می تواند سبب ایجاد لکه هایی شود. عوامل مختلفی در زمان آبیاری یک گیاه تاثیر گذار است. اگر چه با توجه به نوع گیاه زمان مشخصی برای آبیاری گیاهان آپارتمانی ارائه می شود ولی دمای محیط، اندازه و جنس گلدان، شرایط اقلیمی و … به طور مستقیم در میزان و زمان آبیاری تاثیر گذار است.

 

آبیاری گیاهان آپارتمانی با وسایل آبیاری

آبیاری با وسایل آبیاری را جدی بگیرید. اگر تاکنون برای آبیاری گیاهان از تجهیزات خاصی استفاده نکرده اید هم اکنون می توانید از لیست فروش ما بهترین تجهیزات مورد نیاز برای آبیاری و نگهداری از گیاهان را خریداری کنید. استفاده از تجهیزات گوناگون به شما کمک می کند به خوبی از گیاهان خود نگهداری کنید.

برای آبیاری گیاهان آپارتمانی لازم است ابتدا گیاه خود را به خوبی بشناسید. اگر اطلاعات کافی در مورد شرایط نگهداری و رشد آنها را ندارید، میتوانید از مشاوره ی رایگان همکاران ما بهره مند شوید. ما باید و نبایدهای لازم برای نگهداری مطلوب گیاهان گوناگون، در اختیار شما قرار خواهیم داد. ما اینجا هستیم تا شما با اطمینان خاطر بتوانید از گیاهان خود نگهداری کنید. در برخی از گیاهان، کمبود آب می تواند سبب زرد شدن ساقه ی گیاه شود و استفاده از آب زیاد نیز سبب پوسیدگی ریشه گیاه می شود.

 

چرا آبیاری زیاد گیاهان آپارتمانی مضر است؟

آبیاری بیش از حد گیاهان آپارتمانی مضر است. جمع شدن آب در زیر گلدانی می تواند به گیاه آسیب بزند. برای اینکه آب زیر گلدان با گیاه در تماس نباشد می توانید از یک آجر استفاده کنید. وقتی گیاه خشک می شود آب زیر گلدان را جذب می کند. این امر سبب پوسیدگی ریشه اش می شود. به همین دلیل اگر آبی در زیر گلدان جمع شود، بلافاصله آن را تخلیه کنید. البته ناگفته نماند جمع شدن آب در زیر گلدان می تواند سبب بروز مشکلاتی از جمله تجمع حشرات و آفات باشد. این امر هم به گیاه و هم به ساکنین خانه آسیب می زند.

 

بسته کامل آبخوان سفالی
بسته کامل آبخوان سفالی

باید و نبایدهای مهم برای آبیاری گیاهان آپارتمانی

آبیاری گیاهان آپارتمانی را با دقت انجام دهید. گیاه شما در صورتی می تواند رشد خوبی داشته باشد که به روش اصولی آبیاری شود. از زمان مناسب برای آبیاری تا سرعت آبیاری هر کدام در کیفیت آبیاری گیاه تاثیر گذار است. گیاهان نیازمند آن هستند که برخی از املاح معدنی موجود در آب را جذب کنند.

به عنوان مثال آبی که با آن تخم مرغ آب پز کرده اید دارای مقدار زیادی املاح است. می توانید آبیاری گیاه را با همین آب انجام دهید. اگر در خانه ی خود آکواریوم دارید، آب آن را در هنگام تعویض دور نیندازید. این آب دارای کودهای بسیار خوبی است.

موارد یاد شده از جمله آب هایی با املاح بیشتر است. البته برای آبیاری گیاهان آپارتمانی همیشه نیازمند استفاده از آب با املاح بیشتر نیستید.

مقالات مرتبط

زامیفولیا و نگهداری گیاه زامیفولیا

زامیفولیا یک گیاه سایه پسند است و بسیار به کم نوری مقاوم می‌باشد که برای نگهداری در آپارتمان‌ها، ادارات و…

مشاهده بیشتر

صابون محلول پاشی پالیزین: خصوصیات و کاربردها

صابون پالیزین یا صابون محلول پاشی یا صابون حشره کش مخصوص شستشوی سطح گیاه و پیشگیری با ایجاد لایه محافظتی…

مشاهده بیشتر

نگهداری فیلودندرون چگونه است؟

فیلودندرون نام گونه ای وسیع از گیاهان گلدار در خانواده گل شیپوریان است.

مشاهده بیشتر

نصب آبخوان سفالی برای گیاهان آپارتمانی

فواید آبخوان چیست؟ نحوه نصب آبخوان سفالی یا آبخوان سرامیکی وسیله‌ای است که به طور خودکار بسته به نیاز گیاه…

مشاهده بیشتر

گیاهان مناسب اتاق خواب

تو این مطلب می خواهم راجع به گیاهان مناسب اتاق خواب هستند صحبت کنم. منظورم گیاهان آپارتمانی از لحاظ اکسیژن…

مشاهده بیشتر

گیاه پوتوس یا پتوس را می شناسید؟

گیاه زینتی پتوس جزئی از گیاهان مقاوم آپارتمانی محسوب می شوند که نیاز به مراقبت چندانی ندارد. انواع پتوس پتوس…

مشاهده بیشتر

معرفی انواع سم گیاه آپارتمانی

برای نگهداری مطلوب از گیاهان آپارتمانی لازم است در فصول مختلف از مزیت انواع سموم برای از بین بردن آفت…

مشاهده بیشتر

انواع گلدان برای گیاهان آپارتمانی

به منظور خرید انواع گلدان برای گیاهان آپارتمانی لازم است چه نکاتی را در اولویت قرار دهیم؟ توجه به برخی…

مشاهده بیشتر

انواع خاک گیاهان آپارتمانی

خاک گیاهان آپارتمانی چه خاکی است؟ خاك برگ، خاك كاكتوس، ليكا، پرليت... به چه كار مي آيند. گیاهان آپارتمانی نیازمند…

مشاهده بیشتر

راهنمای خرید کود شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی

معرفی کود شیمیایی مناسب برای گیاهان آپارتمانی انواع کودهایی که برای گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرند به طور…

مشاهده بیشتر
نظرات

لطفا نظرتان را بفرمائید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه