info@parynplants.com

صفر تا صد آبیاری گیاهان آپارتمانی - گیاهان آپارتمانی پارین

خانه / صفر تا صد آبیاری گیاهان آپارتمانی - گیاهان آپارتمانی پارین
آبیاری گیاهان آپارتمانی
۰۱ خرداد ۱۴۰۰
بدون دیدگاه

درباره آبیاری گیاهان آپارتمانی

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به نگهداری از گل و گیاه علاقه دارند اما در مورد روش های نگهداری و به خصوص آبیاری گیاهان آپارتمانی و وسایل آبیاری مانند پرنده خودآبیار یا آبخوان سفالی اطلاعات مختصری دارند، بهتر است تا خواند این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم تا نکات مهم آبیاری به گیاهان را در اختیار شما قرار دهیم.

آبیاری گیاهان آپارتمانی

 

روش صحیح آبیاری گیاهان آپارتمانی ؟

قبل از هر گونه اشاره به روش های آبیاری گیاهان آپارتمانی، باید این موضوع را به شما متذکر شویم که حتما در ابتدا در مورد نحوه نگهداری گل و گیاه اطلاعات جامع و کافی کسب کنید و سپس تصمیم به نگهداری از آنها کنید. بسیاری از گیاهان آپارتمانی مقاوم و بسیاری دیگر حساس هستند.

اگر نحوه آبیاری و رسیدگی شما به گل صحیح نباشد، در عرض مدت کوتاهی شادابی گل از بین می رود و در نهایت به تلف شدن آن منجر می شود. اگر بنا به دلایلی مانند نوع شغل و فعالیتتان، نمی توانید از گل و گیاهان آپارتمانی به خوبی نگهداری کنید، بهتر است گیاهان آپارتمانی مقاوم تری را برای نگهداری انتخاب کنید.

آبیاری گیاهان آپارتمانی

برای فراگیری آبیاری گیاهان آپارتمانی باید به موارد زیر توجه داشته باشید

۱. عمق آبیاری گیاهان آپارتمانی را در نظر بگیرید

اولین اصل برای آبیاری گیاهان آپارتمانی، در نظر گرفتن عمق آبیاری است. اگر شما طبق موضوعی که در بالا به آن اشاره کردیم، شناخت کافی بر روی نیازهای گل داشته باشید می توانید عمق آبیاری را به درستی در نظر بگیرید. بسیاری از گیاهان نیاز دارند تا آبیاری را تا زمانی که شاهد خروج آب از حفره های انتهایی گلدان باشید، ادامه دهید.

این موضوع به این دلیل است که بعضی از گیاهان، ریشه های بلندتری دارند و باید تمام قسمت های ریشه آب را دریافت کند. زمانی که با این روش آبیاری را انجام دادید، بهتر است تا آب های جمع شده در زیر گلدانی را تخلیه کنید و اجازه دهید مسیر تبادل هوا آزاد باشد. پارین برای آبیاری مناسب استفاده از آبخوان را پیشنهاد می کند.

۲. بررسی میزان رطوبت خاک

قبل از اینکه بخواهید به گیاه آب دهید، باید از طریق بررسی میزان رطوبت خاک بسنجید که آیا گیاه تشنه است یا خیر؟ در صورتی که خاک مرطوب باشد، آبیاری نیاز نیست و اگر شما این کار را انجام دهید، در واقع در آبیاری به گیاه افراط کرده اید. برای سنجش میزان رطوبت خاک بهتر است تا کمی لایه های سطحی را کنار بزنید و از لایه های پایینی، میزان رطوبت را برآورد کنید. همچنین می توانید مقداری انگشت خود را به درون خاک فرو ببرید و متوجه میزان رطوبت شوید.

۳. نیاز گیاه را بشناسید

شما باید آگاهی کامل از نیاز گل و گیاه خود داشته باشید. بسیاری از گیاهان تنها به رطوبت ملایم خاک نیاز دارند و خاک خیس می تواند به ریشه آنها آسیب برساند. به طور کلی میزان رطوبت مورد نیاز گیاهان با یکدیگر متفاوت است و بسیاری از گیاهان به خاک بسیار مرطوب و مایل به خیس نیاز دارند و بسیاری دیگر رطوبت بسیار کم خاک برایشان کافی است. اگر نمی توانید این موضوع را به خاطر بسپارید بهتر است تا نیاز گیاه خود را در یک دفترچه یادداشت کنید و قبل از هر بار آبیاری این موضوع را بررسی کنید.

۴. در زمان طلایی به گیاهان خود آب دهید

در نظر گرفتن بهترین و طلایی ترین زمان آبیاری گیاهان آپارتمانی می تواند تاثیرات مطلوبی بر رشد آنها بگذارد. به طور کلی اکثر گیاهان، در ساعات اولیه صبح و ساعات پایانی شب می توانند به خوبی آب را جذب خود کنند. اگر به این دو ساعت طلایی توجه کنید، متوجه خواهید شد که زمانی که گیاه نور خورشید را دریافت نمی کند، می تواند بیشترین مقدار آب را به خود جذب کند. بنابراین آبیاری را به این زمان اختصاص دهید.

آبیاری گیاهان آپارتمانی

 

آب سرد یا گرم؟ کدام یک مناسب آبیاری است؟

شاید برای شما این پرسش مطرح شود که آب سرد یا گرم می تواند در رشد گل تاثیر داشته باشد و کدام یک برای گیاهان بهتر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم هیچ کدام! آب بسیار سرد یا بسیار گرم هر دو می تواند به گل آسیب برساند. بهتر است تا آب با محیط هم دما باشد و قبل از اینکه آن را در گلدان بریزید، اجازه دهید تا کلر آن به خوبی از بین برود.

چگونه به گیاه آب دهیم؟

برای آبیاری گیاهان آپارتمانی بهتر است تا سعی کنید آب به برگ های گل برخورد نکند. اگر این موضوع را رعایت نکنید در نتیجه این کار به برگ های گل آسیب زده اید و آنها را بیمار می کنید. زیرا زمانی که نور خورشید به برگ ها اصابت کند، برای تبخیر آب به برگ های گل آسیب می رساند و آن را دچار آفتاب سوختگی می کند. پس بهتر است آب را به صورت ملایم دور تا دور گلدان و بر روی تمام قسمت های خاک بریزید.
دمای مناسب برای آبیاری گیاه هم دمای محیط است.

وسایل آبیاری گیاهان آپارتمانی، آبخوان سفالی

آبخوان سفالی و آبخوان آبیاری یک وسیله ی بسیار ایده آل برای آبیاری گیاهان است که به طور خودکار می تواند رطوبت مورد نیاز را به گیاه انتقال دهد. استفاده از این وسیله برای افرادی مناسب است که آبیاری گیاهان را فراموش می کنند یا به دلیل سفرهای زیاد، فرصت کافی برای رسیدگی به گیاهان خانگی را ندارند.

آبخوان سفالی یا آبخوان سرامیکی

در این صورت می توانند با انتخاب یک آب بانک و آبخوان آبیاری مناسب، از خشک شدن گیاهان جلوگیری کنند. با استفاده از این وسیله دیگر نگران خشک شدن گل و گیاه خانگی خود نباشید.

وسایل آبیاری گیاهان آپارتمانی، پرنده خودآبیار

در بازار لوازم زیادی برای رفع این مشکل طراحی و تولید شده است، یکی از این لوازم پرنده خودآبیار است که شما را از آب دادن گلهایتان در سفر بی نیاز می کند.
دستگاهی که به صورت خودکار گل و گیاه شما را آبیاری می کنند. سیستم خود آبیار مقدار آب مورد نیاز گیاه شما را تامین می کند .
بدلیل طراحی منحصر به فرد این دستگاه، جابجایی آن آسان خواهد شد، بدون اینکه به گلدان آسیبی وارد شود .

پرنده خودآبیار
مقالات مرتبط

زامیفولیا و نگهداری گیاه زامیفولیا

زامیفولیا یک گیاه سایه پسند است و بسیار به کم نوری مقاوم می‌باشد که برای نگهداری در آپارتمان‌ها، ادارات و…

مشاهده بیشتر

صابون محلول پاشی پالیزین: خصوصیات و کاربردها

صابون پالیزین یا صابون محلول پاشی یا صابون حشره کش مخصوص شستشوی سطح گیاه و پیشگیری با ایجاد لایه محافظتی…

مشاهده بیشتر

نگهداری فیلودندرون چگونه است؟

فیلودندرون نام گونه ای وسیع از گیاهان گلدار در خانواده گل شیپوریان است.

مشاهده بیشتر

نصب آبخوان سفالی برای گیاهان آپارتمانی

فواید آبخوان چیست؟ نحوه نصب آبخوان سفالی یا آبخوان سرامیکی وسیله‌ای است که به طور خودکار بسته به نیاز گیاه…

مشاهده بیشتر

گیاهان مناسب اتاق خواب

تو این مطلب می خواهم راجع به گیاهان مناسب اتاق خواب هستند صحبت کنم. منظورم گیاهان آپارتمانی از لحاظ اکسیژن…

مشاهده بیشتر

گیاه پوتوس یا پتوس را می شناسید؟

گیاه زینتی پتوس جزئی از گیاهان مقاوم آپارتمانی محسوب می شوند که نیاز به مراقبت چندانی ندارد. انواع پتوس پتوس…

مشاهده بیشتر

صفر تا صد آبیاری گیاهان آپارتمانی

برای آبیاری گیاهان آپارتمانی، روش های مختلفی موجود است. اگر شما نیز به دنبال بهترین روش برای آبیاری گیاهان هستید،…

مشاهده بیشتر

معرفی انواع سم گیاه آپارتمانی

برای نگهداری مطلوب از گیاهان آپارتمانی لازم است در فصول مختلف از مزیت انواع سموم برای از بین بردن آفت…

مشاهده بیشتر

انواع گلدان برای گیاهان آپارتمانی

به منظور خرید انواع گلدان برای گیاهان آپارتمانی لازم است چه نکاتی را در اولویت قرار دهیم؟ توجه به برخی…

مشاهده بیشتر

انواع خاک گیاهان آپارتمانی

خاک گیاهان آپارتمانی چه خاکی است؟ خاك برگ، خاك كاكتوس، ليكا، پرليت... به چه كار مي آيند. گیاهان آپارتمانی نیازمند…

مشاهده بیشتر
نظرات

لطفا نظرتان را بفرمائید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه