info@parynplants.com

معرفی انواع سم گیاه آپارتمانی - گیاهان آپارتمانی پارین

خانه / معرفی انواع سم گیاه آپارتمانی - گیاهان آپارتمانی پارین
نگهداری گیاهان آپارتمانی
۰۲ تیر ۱۴۰۱
۱ دیدگاه

بهترین سم گیاه برای گیاهان آپارتمانی کدام است؟ انواع سم گل و گیاه آپارتمانی را می شناسید؟ چه آفت کش هایی را برای جلوگیری از آفت زدن گیاهان می دانید؟ در انتخاب سم گیاهان مختلف لازم است چه باید و نبایدهای را در نظر بگیریم؟ نکات ایمنی برای سم پاشی گیاهان چیست؟ در ادامه در نظر داریم به ارائه ی توضیحات کامل در مورد انواع سموم گیاهان آپارتمانی بپردازیم. برای کسب اطلاعات جامع در مورد سمپاشی گیاهان با ما همراه باشید.

معرفی انواع سم گیاه

برای نگهداری مطلوب از گیاهان آپارتمانی لازم است در فصول مختلف از مزیت انواع سم گل و گیاه برای از بین بردن آفت های احتمالی استفاده کنید. سموم مختلف با توجه به شرایط گوناگون تولید می شوند. کارایی هر یک از این سم ها متفاوت است. در صورتی که گیاه مبتلا به آفت باشد، تنها راه درمان و حذف آفت استفاده از سموم مناسب است. البته در اولین قدم روش های فیزیکی خاصی برای مقابله با آفت پیشنهاد می شود، در صورتی که این روش ها کارساز نباشند چاره ای جز استفاده از روش های شیمیایی نیست.

سم گیاه
سم گیاه

انواع سم گل و گیاه بر اساس نحوه ی نفوذ

انواع سم گل و گیاه به کار رفته برای گیاهان با توجه به نحوه ی نفوذ آنها در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند که شامل موارد زیر هستند:
• سموم گوارشی
• سموم تماسی
• سموم تدخینی
سموم گوارشی به وسیله ی آفت بلعیده می شوند و از این طریق وارد دستگاه گوارش آنها می شوند. این نوع از سم ها معمولا به صورت محلول مورد استفاده قرار می گیرند. تاثیر آنها بر روی آفت های مکنده بسیار کمتر است. آنها برای حشراتی کارساز هستند که دارای قطعات دهانی هستند.

سموم تماسی از طریق پوست وارد بدن حشرات می شوند. این نوع از سموم به طور مستقیم بر روی حشرات پاشیده می شوند.

انواع تدخینی نیز از طریق راههای تنفسی وارد بدن حشره می شوند. استفاده از آنها در محیط های بسته مانند گلخانه ها و انبارها می تواند نتیجه ی بسیار خوبی داشته باشد.

سم گیاه آپارتمانی
سم گیاه آپارتمانی

انواع سم گیاه بر اساس حرکت درون گیاه

علاوه بر موارد یاد شده در بخش قبل، سموم مورد استفاده برای گیاهان آپارتمانی در یک دسته بندی دیگر نیز قرار می گیرند. با توجه به حرکت آنها در درون گیاه می توانیم سموم گوناگون را در دو دسته، طبقه بندی کنیم که شامل موارد زیر است:

سموم سیستمیک

سموم سیستمیک می توانند به صورت تماسی، گوارشی یا تدخینی باشند. آنها از طریق سمپاشی بر روی گیاه یا خاک وارد ریشه ی گیاه می شوند. از آنجایی که این نوع از سموم در داخل آوند گیاه حرکت می کنند می توانند به همه جای گیاه برسند. قابل توجه است که با شستن گیاه، سموم سیستمیک از بین نمی روند.

سموم نیمه سیستمیک

در مقابل سموم سیستمتیک، سم های نیمه سیستمتیک معرفی می شوند که تا حدودی به بافت گیاه نفوذ می کنند. جابه جایی این نوع از سم ها داخل گیاه بسیار کم است. این نوع از سموم توانایی نفوذ به داخل چوب یا تنه ی درختان را ندارند. این سم در گیاهان آپارتمانی به منظور از بین بردن شته نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین سم برای گیاهان آپارتمانی

برای انتخاب بهترین سم، لازم است به نوع گیاه خود توجه کنید. در مرحله ی اول سعی کنید سم های خانگی را در اولویت قرار دهید. اگر این این نوع از سموم کارساز نباشند در این صورت می توانید سموم شیمیایی را خریداری کنید. در ادامه در نظر داریم به برخی از بهترین سم های گیاهان آپارتمانی اشاره کنیم و توضیحات اجمالی در مورد هریک از آنها ارائه دهیم.

سموم گیاهان آپارتمانی
سموم گیاهان آپارتمانی

سم مالاتیون برای گل و گیاه

مالاتیون به عنوان یک سم ایده آل برای گیاهان آپارتمانی به منظور حذف حشره های مختلف و کنه کاربرد دارد. عملکرد این سم به صورت گوارشی و تماسی است. ماندگاری سم مالاتیون برای گیاه بین ۱۰ تا ۱۵ روز است. بعد از اتمام این بازه ی زمانی لازم است سمپاشی مجدد انجام شود. میزان مصرف آن نیز معمولا ۲ سی سی در یک لیتر آب است.

برای تهیه این محصول اینجا را کلیک کنید.

سم کنفیدور برای گیاهان آپارتمانی

کنفیدور یک سم دیگر برای گیاهان آپارتمانی است که به صورت تماسی و گوارشی عمل می کند. این سم برای از بین بردن آفت های مکنده گزینه ی مناسبی است. سم کونفیدور به راحتی جذب گیاه می شود و می تواند در شیره ی گیاه جابه جا شود. برای استفاده از این سم حتما محیط باز را انتخاب کنید.

برای تهیه این محصول اینجا را کلیک کنید.

سم دیازینون برای گیاهان آپارتمانی

این سم به صورت نیمه سیستمیک و البته تماسی عمل می کند. از سم دیازینون به عنوان یک سم ایده آل برای گیاهان آپارتمانی یاد می شود. این سم قابلیت آن را دارد که در برگ گیاه نفوذ کند. البته داخل گیاه جابه جا نمی شود. از آن برای از بین بردن آفت های مکنده و جونده استفاده می شود. در بسیاری از مواقع از سم دیازینون به عنوان یک سم کنه کش برای گیاهان یاد می شود. غلظت مورد استفاده از این سم معمولا ۲ سی سی در یک لیتر آب است. متناسب با نوع گیاه خود حتما دستورالعمل لازم برای استفاده از آن را دریافت کنید.

برای تهیه این محصول اینجا را کلیک کنید.

سم کاربندازیم برای گیاهان آپارتمانی

کاربندازیم به عنوان یک سم قارچ کش معرفی می شود و معمولا به صورت پودر به فروش میرسد. کاربندازیم از قارچ کش های سیستمیک است و می تواند از طریق ریشه وارد گیاه شود. از آن برای درمان بیماری های قارچی گیاهان و البته ضدعفونی بذرها قبل از کاشت استفاده می شود. اگر قصد تعویض گلدان انواع گیاهان آپارتمانی را دارید می توانید از این سم به منظور ضدعفونی کردن خاک گلدان نیز استفاده کنید.

برای تهیه این محصول اینجا را کلیک کنید.

سموم گیاهان آپارتمانی
سموم گیاهان آپارتمانی

چگونه مانع آفت زدن گیاهان باشیم؟

سم گزینه ی خوبی برای از بین بردن آفت گیاهان است. البته در انتخاب سم های مختلف باید توجه کافی داشته باشید. هرگونه ندانم کاری در این مورد می تواند آسیب جدی به گیاه بزند. اگر تجربه و تخصص لازم برای انتخاب سموم مختلف را ندارید، حتما از تجربه و تخصص افراد کاربلد در حوزه گیاه شناسی بهره مند شوید. حتی نحوه ی استفاده از سموم نیز برای مراقبت از گیاهان بسیار مهم است.

اگر میزان سم بیشتر از میزان استاندارد باشد در این صورت گیاه از بین میرود. برای خرید سموم مختلف نیز مراکز معتبر را هدف قرار دهید تا بتوانید از کیفیت سم انتخاب شده مطمئن شوید. برای سمپاشی نیز توجه به نکات ایمنی را جدی بگیرید. برای تهیه سموم مورد نیاز خود اینجا را کلیک نمایید.

باید و نبایدهای مهم سم گیاهان برای گیاهان آپارتمانی

به منظور سم پاشی گیاهان آپارتمانی باید در محیط باز اقدامات لازم را انجام دهید. به هیچ وجه در کنار مواد غذایی سمپاشی نکنید زیرا این امر احتمال آلودگی مواد غذایی را افزایش می دهد. برای سمپاشی گیاهان توصیه می شود از دستکش و ماسک استفاده کنید. عینک ایمنی نیز در سمپاشی بسیار مفید است.

قبل از سمپاشی حتما سم را تست کنید. برای این منظور می توانید مقداری از سم را به ناحیه ی کوچکی از گیاه اعمال کنید. اگر گیاه هیچگونه حساسیتی نشان ندهد در این صورت با اطمینان خاطر می توانید از آن سم استفاده کنید.

گیاهان آپارتمانی نسبت به سم های مختلف ممکن است حساسیت خاصی نشان دهند. به همین دلیل قبل از خرید سموم مختلف حتما مشاوره ی لازم را به دست آورید. برای این منظور می توانید از مشاوره ی رایگان ارائه شده برای انتخاب سم توسط همکاران ما بهره مند شوید. با ما می توانید با اطمینان خاطر از گیاه خود مراقبت کنید.

بعد از سمپاشی نیز پیشنهاد می شود اجازه دهید تا زمانی که گیاه خشک شود در بیرون از خانه بماند.

خرید سم گیاه

شما می توانید انواع سم ، آفت کش و قارچ کش گیاهان آپارتمانی را از اینجا تهیه کنید.

انواع سم گیاهان آپارتمانی
سموم گیاهان آپارتمانی
مقالات مرتبط

زامیفولیا و نگهداری گیاه زامیفولیا

زامیفولیا یک گیاه سایه پسند است و بسیار به کم نوری مقاوم می‌باشد که برای نگهداری در آپارتمان‌ها، ادارات و…

مشاهده بیشتر

صابون محلول پاشی پالیزین: خصوصیات و کاربردها

صابون پالیزین یا صابون محلول پاشی یا صابون حشره کش مخصوص شستشوی سطح گیاه و پیشگیری با ایجاد لایه محافظتی…

مشاهده بیشتر

نگهداری فیلودندرون چگونه است؟

فیلودندرون نام گونه ای وسیع از گیاهان گلدار در خانواده گل شیپوریان است.

مشاهده بیشتر

نصب آبخوان سفالی برای گیاهان آپارتمانی

فواید آبخوان چیست؟ نحوه نصب آبخوان سفالی یا آبخوان سرامیکی وسیله‌ای است که به طور خودکار بسته به نیاز گیاه…

مشاهده بیشتر

گیاهان مناسب اتاق خواب

تو این مطلب می خواهم راجع به گیاهان مناسب اتاق خواب هستند صحبت کنم. منظورم گیاهان آپارتمانی از لحاظ اکسیژن…

مشاهده بیشتر

گیاه پوتوس یا پتوس را می شناسید؟

گیاه زینتی پتوس جزئی از گیاهان مقاوم آپارتمانی محسوب می شوند که نیاز به مراقبت چندانی ندارد. انواع پتوس پتوس…

مشاهده بیشتر

صفر تا صد آبیاری گیاهان آپارتمانی

برای آبیاری گیاهان آپارتمانی، روش های مختلفی موجود است. اگر شما نیز به دنبال بهترین روش برای آبیاری گیاهان هستید،…

مشاهده بیشتر

انواع گلدان برای گیاهان آپارتمانی

به منظور خرید انواع گلدان برای گیاهان آپارتمانی لازم است چه نکاتی را در اولویت قرار دهیم؟ توجه به برخی…

مشاهده بیشتر

انواع خاک گیاهان آپارتمانی

خاک گیاهان آپارتمانی چه خاکی است؟ خاك برگ، خاك كاكتوس، ليكا، پرليت... به چه كار مي آيند. گیاهان آپارتمانی نیازمند…

مشاهده بیشتر

راهنمای خرید کود شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی

معرفی کود شیمیایی مناسب برای گیاهان آپارتمانی انواع کودهایی که برای گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرند به طور…

مشاهده بیشتر
نظرات

لطفا نظرتان را بفرمائید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه