info@parynplants.com

انواع گلدان برای گیاهان آپارتمانی - گیاهان آپارتمانی پارین

خانه / انواع گلدان برای گیاهان آپارتمانی - گیاهان آپارتمانی پارین
انواع گلدان
۲۸ خرداد ۱۴۰۱
بدون دیدگاه

قصد خرید گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی خود را دارید؟ با انواع گلدان های موجود و کاربرد آنها آشنا هستید؟ قیمت گلدان را می دانید؟ پیشنهادی برای خرید گلدان های مختلف چقدر است؟ مثلا راجع به گلدان پلاستیکی ، گلدان سفالی ، گلدان فلزی … اطلاع دارید؟ در انتخاب یگ گلدان برای گیاهان آپارتمانی لازم است چه باید و نبایدهایی را در اولویت قرار دهیم. در این بخش به صورت اختصاصی در نظر داریم به انواع گلدان ها اشاره کنیم و توضیحات اجمالی در مورد کاربرد آنها در اختیارتان ارائه دهیم. برای انتخاب یک گلدان مناسب با ما همراه باشید.

انواع گلدان برای گیاهان آپارتمانی

گلدان ها تنوع زیادی دارند و با توجه به متریال اولیه ای که برای تولید آنها استفاده می شود می توانیم گلدان ها را در دسته بندی های گوناگون قرار دهیم. انتخاب یک گلدان شیک و زیبا برای گیاهان آپارتمانی بسیار مهم است. هر کدام از گلدان های موجود دارای مزیت و معایب خاص خود هستند. باید با توجه به نوع گیاه و البته شرایط موجود، می توانید آنها را در اولویت قرار دهید.

انواع گلدان برای گیاهان آپارتمانی
انواع گلدان برای گیاهان آپارتمانی

کلیک کنید از گلدان های پلاستیکی ما دیدن کنید

گلدان الیافی

گلدان های الیافی جزو گلدان های دوستدار محیط زیست طبقه بندی می شوند. این نوع از گلدان ها از نظر اقتصادی نیز مناسب هستند. برای ساخت آن ها عموما از پوسته ی نارگیل استفاده می شود. تنوع گلدان های الیافی زیاد است. آنها را در رنگ و اندازه های گوناگون تولید می شوند.

اگر به دنبال خرید یک گلدان ارزان قیمت با ظاهری شیک و زیبا هستید، پیشنهاد ما برای شما خرید گلدان های الیافی است. لازم به ذکر است که گلدان های الیاف طبیعی معمولا ابعاد بزرگتری دارند و قد آنها به حدود ۳ سانتیمتر می رسد.

گلدان سفالی برای گیاهان آپارتمانی

برای گیاهان آپارتمانی، گلدان های سفالی از دیگر گزینه های محبوب است. برای ساخت این نوع از گلدان ها از یک سفال خاص استفاده می شود. شهر همدان منبع تولید گلدان های سفالی به شمار می آید. گلدان های سفالی را می توانید در اندازه های مختلف و ابعاد گوناگون خریداری کنید.

یک گلدان سفالی معمولا به رنگ قرمز مایل به قهوه ای می باشد. در خرید این نوع از گلدان ها لازم است بدانید که آنها بسیار شکننده و ظریف هستند. به همین دلیل برای نگهداری و جابه جایی گلدان های سفالی باید دقت کافی داشته باشید. اگر محل زندگی شما، زمستان های سردتری دارد، توصیه می شود این نوع از گلدان ها را در طول زمستان در بالکن خانه ی خود قرار ندهید تا ترک برندارند.

گلدان بتنی

گلدان های بتنی از دیگر گلدان های مناسب برای گیاهان آپارتمانی می باشند. ظاهر مینیمال و شیک آنها می تواند در دکوراسیون منزل شما بسیار تاثیر گذار باشد. از آنجایی که گلدان های بتنی وزن زیادی دارند، برای مراقبت از گیاهان در برابر وزش باد، گزینه ی خوبی هستند. البته وزن زیاد آنها دردسرهای خاص خود را در هنگام جابه جایی دارد. گلدان های بتنی که رنگ آمیزی شده اند می توانند یک انتخاب ایده آل برای گیاهان شما باشند.

انتخاب گلدان برای گیاهان آپارتمانی
انتخاب گلدان برای گیاهان آپارتمانی

گلدان فلزی

گلدان های فلزی بسیار بادوام هستند. برای ساخت این نوع از گلدان ها از فلزاتی مانند آهن و آلومینیوم استفاده می شود. قابل ذکر است که این گلدان ها دارای وزن سبکی هستند و استحکام بالایی دارند. گلدان های فلزی که بدون رنگ هستند طرفداران زیادی دارند. به احتمال زیاد شما نیز در مهمانی های مختلف این نوع از گلدان ها را دیده اید.

گلدان فایبرگلاس و رزینی برای گیاهان آپارتمانی

از دیگر گلدان های مناسب برای گیاهان آپارتمانی می توان گلدان های فایبرگلاس و رزینی را نام برد. این گلدان ها از مخلوط الیاف شیشه و رزین تولید می شوند. گلدان های فایبرگلاس از آنجایی که به صورت قالبی تهیه می شوند شبیه گلدان های سرامیکی هستند.

در برخی از مواقع برای اینکه گلدان بافت و شکل بهتری داشته باشد از آهک نیز به عنوان مورد اولیه استفاده می شود. گلدان های فایبرگلاس بسیار شبیه به گلدان های سفالی هستند. اگر چه این نوع از گلدان ها دوستدار محیط زیست نیستند ولی مزایای زیادی دارند.

گلدان سرامیکی

گلدان های سرامیکی از سفال تولید می شوند. این نوع از گلدان ها برای گیاهانی مناسب هستند که رشد زیادی دارند. اگر چه قیمت درخواستی برای خرید گلدان سرامیکی در مقایسه با سایر گلدان ها بیشتر است ولی با توجه به سلیقه ی فردی خود می توانید در بین تنوع گلدان های سرامیکی بهترین گزینه را هم اکنون سفارش دهید.

گلدان چوبی برای گیاهان آپارتمانی

برای گیاهان آپارتمانی، گلدان های چوبی از دیگر گزینه های پرطرفدار است. این نوع از گلدان ها در طرح های مختلف تولید می شوند. عموما گلدان های چوبی به شکل مستطیل یا مربع است. معمولا حکاکی های زیبایی نیز بر روی این گلدان ها انجام می شود.

اگر چه این گلدان ها در طول زمستان ترک برنمی دارند ولی احتمال فاسد شدن گیاهان در داخل آنها از اصلی ترین معایب گلدان های چوبی در نظر گرفته می شود. دلیل این امر نیز آن است که گلدان های چوبی به راحتی خشک نمی شوند.

گلدان های چوبی برای گیاهان آپارتمانی
گلدان های چوبی برای گیاهان آپارتمانی

گلدان پلاستیکی

گلدان های پلاستیکی نیز در اشکال مختلف در بازار موجود هستند. این گلدان ها اگر چه دوام کمتری دارند ولی به دلیل داشتن وزن کم و قیمت مناسب معمولا در اولویت خریداران قرار گرفته اند. اکثر گیاهان آپارتمانی که خریداری می کنید در این نوع از گلدان ها به فروش می رسند.

تنوع اندازه و رنگ بندی این نوع از گلدان ها بسیار زیاد است. متناسب با بودجه ای که مد نظر دارید و نوع گیاهان آپارتمانی خود می توانید گلدان های شیک را هم اکنون از اینجا سفارش دهید.

گلدان خودآبیار یا گلدان هیدروپونیک

گلدان خودآبیار یا گلدان هیدروپونیک در زمره گلدانهای پلاستیکی هستند که قابلیت آبیاری اتوماتیک گیاهان را دارا هستند.

گلدان خودآبیار از دو بخش اصلی داخلی و خارجی تشکلیل شده است ‏.‏بخش داخلی محل کاشت گیاه و بخش خارجی به عنوان محفظه آب درنظر گرفته شده است ‏.‏آب از طریق شیارهایی که در قسمت بالایی بخش داخلی تعبیه شده است در محفظه آب ریخته می شود و از طریق سوراخهایی که در کف گلدان داخلی تعبیه شده است به خاک نفوذ کرده ،باعث مرطوب شدن خاک می گردد ‏.‏

بدین ترتیب گیاه آب مورد نیاز خود را از رطوبت خاک تأمین می نماید ‏.‏در بخش داخلی گلدان نشانگری جهت نشان دادن میزان آب موجود در محفظه موجود است که با پرکردن آب مخزن این نشانگر قرمز به سمت بالا حرکت کرده و میزان آب را نشان می دهد ‏.‏

هر بار که آب مخزن تا نقطه ماکزیمم پر شود بسته به نوع گیاه و محیطی که در آن قرارداردکه تا چند هفته آب گیاه تأمین خواهد شد و نیاز به آبیاری نخواهد داشت‏.‏

برای تهیه این نوع محصولات می توانید به اینجا مراجعه کنید.

گلدان پلاستیکی دوطرفه یا نرده ای
گلدان پلاستیکی دوطرفه یا نرده ای

قیمت گلدان

قیمت گلدان از جمله مهمترین فاکتورهایی است که در خرید گلدان مورد توجه قرار می گیرد. به منظور استعلام قیمت انواع گلدان های موجود در لیست فروش ما می توانید با ما در تماس باشید. ما در تلاش هستیم هزینه ی مناسبی را برای فروش گلدان های مختلف به شما پیشنهاد دهیم.

زیبایی گیاهان آپارتمانی شما تا حدود قابل ملاحظه ای به زیبایی گلدان آنها وابسته است. از اینجا با ما میتوانید بهترین گلدان را هم اکنون خریداری کنید.

قیمت گلدان گیاهان آپارتمانی
قیمت گلدان گیاهان آپارتمانی

باید و نبایدهای مهم برای خرید گلدان های مختلف

برای خرید گلدان لازم است چه نکاتی را در اولویت قرار دهیم؟ توجه به برخی از باید و نبایدها برای خرید گلدان بسیار مهم است. هر گونه سهل انگاری در این مورد می تواند رشد گیاهان آپارتمانی را دشوار کند. به عنوان مثال اندازه ی گلدان باید مناسب با گیاه مورد نظر شما باشد. یک گلدان نامناسب به ریشه ی گیاه آسیب میزند. توجه کنید نباید ریشه دقیقا در کف گلدان قرار گیرد.

خرید گلدان
خرید گلدان

مسئله ی بعدی در خرید گلدان، وزن آن است. وزن گلدان باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوانید گلدان را جابجا کنید. یک گلدان بزرگ به اندازه ی یک گلدان کوچک مشکلات خود را دارد. به عنوان مثال اگر گلدان انتخابی شما برای گیاهان آپارتمانی بسیار بزرگ باشد در این صورت چون آب نمی تواند به راحتی از آن خارج شود، گیاه با گذر زمان از بین میرود.

گلدان کوچک نیز مانع رشد مطلوب گیاه خواهد شد. در صورتی که در انتخاب گلدن خود دچار تردید هستید با ما در تماس باشید.

این نکات اگرچه موارد بسیار ساده ای هستند ولی بی توجهی به آنها می تواند آسیب جدی به گیاه بزند. علاوه بر انواع گلدان ها که در بخش قبل به آنها اشاره کردیم، گلدان ها به صورت منفذ دار و بدون منفذ طراحی می شوند. با توجه به نوع گیاهان آپارتمانی می توانید از ما بهترین گلدان را اینجا هم اکنون خریداری کنید.

مقالات مرتبط

زامیفولیا و نگهداری گیاه زامیفولیا

زامیفولیا یک گیاه سایه پسند است و بسیار به کم نوری مقاوم می‌باشد که برای نگهداری در آپارتمان‌ها، ادارات و…

مشاهده بیشتر

صابون محلول پاشی پالیزین: خصوصیات و کاربردها

صابون پالیزین یا صابون محلول پاشی یا صابون حشره کش مخصوص شستشوی سطح گیاه و پیشگیری با ایجاد لایه محافظتی…

مشاهده بیشتر

نگهداری فیلودندرون چگونه است؟

فیلودندرون نام گونه ای وسیع از گیاهان گلدار در خانواده گل شیپوریان است.

مشاهده بیشتر

نصب آبخوان سفالی برای گیاهان آپارتمانی

فواید آبخوان چیست؟ نحوه نصب آبخوان سفالی یا آبخوان سرامیکی وسیله‌ای است که به طور خودکار بسته به نیاز گیاه…

مشاهده بیشتر

گیاهان مناسب اتاق خواب

تو این مطلب می خواهم راجع به گیاهان مناسب اتاق خواب هستند صحبت کنم. منظورم گیاهان آپارتمانی از لحاظ اکسیژن…

مشاهده بیشتر

گیاه پوتوس یا پتوس را می شناسید؟

گیاه زینتی پتوس جزئی از گیاهان مقاوم آپارتمانی محسوب می شوند که نیاز به مراقبت چندانی ندارد. انواع پتوس پتوس…

مشاهده بیشتر

صفر تا صد آبیاری گیاهان آپارتمانی

برای آبیاری گیاهان آپارتمانی، روش های مختلفی موجود است. اگر شما نیز به دنبال بهترین روش برای آبیاری گیاهان هستید،…

مشاهده بیشتر

معرفی انواع سم گیاه آپارتمانی

برای نگهداری مطلوب از گیاهان آپارتمانی لازم است در فصول مختلف از مزیت انواع سموم برای از بین بردن آفت…

مشاهده بیشتر

انواع خاک گیاهان آپارتمانی

خاک گیاهان آپارتمانی چه خاکی است؟ خاك برگ، خاك كاكتوس، ليكا، پرليت... به چه كار مي آيند. گیاهان آپارتمانی نیازمند…

مشاهده بیشتر

راهنمای خرید کود شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی

معرفی کود شیمیایی مناسب برای گیاهان آپارتمانی انواع کودهایی که برای گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرند به طور…

مشاهده بیشتر
نظرات

لطفا نظرتان را بفرمائید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه