info@parynplants.com

راهنمای خرید کود شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی - گیاهان آپارتمانی پارین

خانه / راهنمای خرید کود شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی - گیاهان آپارتمانی پارین
كود گياهان آپارتماني
۱۸ خرداد ۱۴۰۱
۱ دیدگاه

معرفی کود شیمیایی مناسب برای گیاهان آپارتمانی

انواع کودهایی که برای گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرند به طور کلی در دو دسته ی کودهای شیمیایی و ارگانیک طبقه بندی می شوند. برای رشد مطلوب گیاهان استفاده از کودهای مختلف امری ضروری است. متاسفانه بسیاری از افراد به ضرورت استفاده از کودهای شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی آگاه نیستند.

در این بخش از مقاله در نظر داریم به ارائه ی اطلاعات مفید در راستای معرفی کود شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی بپردازیم و توضیحات ارزشمندی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به منظور کسب راهنمایی بیشتر برای خرید کودهای شیمیایی با ما همراه باشید.

کود گیاهان آپارتمانی

کود شیمیایی چیست؟

کودهای شیمیایی یا به عبارت دیگر کودهای غیر ارگانیک به منظور حاصلخیزی بستر کاشت گیاه و البته تقویت آن مورد استفاده قرار می گیرند. کودها در انواع مختلف و با به کارگیری مواد گوناگون تولید می شوند. این نوع از کودها به دلیل اینکه معدنی هستند، به سرعت تجزیه می شوند و در اختیار گیاه قرار می گیرند.

در مقایسه با کودهای ارگانیک نیز دارای مزیت و معایب خاصی می باشند. برای اینکه بتوانید از مزیت یک کود شیمیایی برای رشد گیاهان آپارتمانی به خوبی بهره مند شوید لازم است کود مناسب را سفارش دهید. سرعت تجزیه ی بالای این کودها به آنها اجازه می دهد که گیاه در مدت زمان بسیار کوتاه، رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد. کودهای شیمیایی دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه در نظر داریم به برخی از مهمترین آنها بپردازیم.

انواع کود شیمیایی

انواع کود شیمیایی مناسب برای گیاهان آپارتمانی شامل کدام موارد هستند؟ کودهای شیمیایی به طور کلی در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند. در ادامه در نظر داریم به سه کود بسیار مفید برای رشد و تکثیر گیاهان به طور کلی اشاره کنیم. وقتی صحبت از رشد گیاهان می شود، اصطلاحات زیادی بیان می شود. در نظر داریم به سه اصطلاح رایج بپردازیم.

NPK چیست؟

NKP نشان دهنده ی ارزش مواد غذایی اصلی مورد نیاز برای گیاهان مختلف است که شامل نیتروژن (N) ، پتاسیم (K) و فسفر (P) می باشد. NKP همان نیتروژن، فسفر، پتاسیم است که حرف اول این سه عنصر به زبان انگلیسی در کنار هم قرار گرفته است.

هر چه مقدار این عدد بیشتر باشد به معنی آن است که کود خریداری شده دارای این سه عنصر به مقدار زیاد است. به عنوان مثال اگر بر روی یک کود شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی درج شده باشد عدد ۲۰-۲۰-۲۰ در این صورت همه ی عناصر یاد شده دارای یک مقدار ثابت هستند و آن مقدار از مقدار استاندارد آنها که ۱۰_۱۰_۱۰ می باشد، بیشتر است. قابل ذکر است که برخی از کودها ممکن است دارای این عناصر نباشند در این صورت مقابل NKP عدد صفر درج می شود.

چرا این اعداد مهم هستند؟

ممکن است بپرسید که چرا این مقیاس در خرید کودهای شیمیایی و ارگانیک مهم است؟ همه ی گیاهان برای رشد به فسفر، پتاسیم و نیتروژن نیاز دارند. اگر این سه ماده ی مهم فراهم نشود در این صورت گیاه آسیب می بیند. به همین دلیل توجه به این اعداد در خرید کودهای شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی مهم است.

نیتروژن دارای مواد مغذی برای رشد برگ گیاهان است. فسفر دارای ماده ی اصلی برای رشد میوه ی گیاه است. در نهایت پتاسیم یک ترکیب معدنی ایده آلی است که عملکرد کلی گیاهان به آن وابسته است. این نوع از کودها هم به شکل مایع و هم پودری به فروش میرسند که از سه عنصر یاد شده تشکیل شده اند.

هیومیک اسید چیست؟

هیومیک اسید از طریق بقایای گیاهان و البته حیوانات تولید می شود که سال ها طول می کشد. گیاهان مدفون شده در داخل خاک با گذر زمان در اثر تابش نور خورشید و البته وجود رطوبت و گرمای کافی به مواد آلی معدنی مناسب برای رشد گیاهان تبدیل می شوند.

اهمیتی که اسید هیومیک در صنعت کشاورزی دارد بدین جهت است که ثمربخشی خاک را می تواند به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش دهد. این نوع از کودها برای گیاهان آپارتمانی نیز گزینه ی ایده آل هستند.

هیومیک نه تنها قادر است بستر خاک را برای تقویت و پرورش گیاه بهبود بخشد بلکه می تواند در کیفیت گیاه به لحاظ کیفی نیز بسیار موثر باشد. برای خرید انواع کودهای شیمیایی حتما مراکز معتبر را هدف قرار دهید تا بتوانید کود مناسب و مرغوب را سفارش دهید.

گیاهان آپارتمانی به مراقبت و حساسیت بیشتری نیاز دارند و هر گونه ندانم کاری با توجه به شرایط رشد آنها می تواند مشکلات جدی در رشد گیاهان ایجاد کند.

اسید هیومیک تایمکس

مهمترین ویژگی هیومیک اسید شامل چیست؟

مهمترین ویژگی هیومیک اسید شامل موارد زیر است:
• افزایش محصول دهی
• جلوگیری از فرسایش خاک
• ایجاد تعادل در خاک های اسیدی
• افزایش قابلیت گیاه
• افزایش ظرفیت خاک
• افزایش میزان رطوبت
• کمک به رشد عمودی گیاه
• جلوگیری از ترک خوردگی
• بالا بردن میزان جذب نیتروژن

مزایای هیومیک اسید

مزایای هیومیک اسید در صنعت کشاورزی به قدری زیاد است که مجال اشاره به همه ی آنها در این بخش نیست. این ماده ی با ارزش می تواند به صورت طبیعی خاک را غنی کند. هیچ گونه ماده ی مضر از سوی آن به محیط زیست وارد نمی شود. در صورتی می توانید از همه ی مزایای یاد شده برای این ماده ی با ارزش در رشد گیاهان آپارتمانی بهره مند شوید که هیومیک اسید مرغوب را از مراکز معتبر سفارش دهید. محصولات هیومیک اسید در بازار به مقدار زیاد موجود است ولی فرایند و شرایط تولید همه ی آنها یکسان نیست.

هورمون ریشه زایی چیست؟

یکی از روش های تکثیر گیاهان، قلمه زنی است. البته قلمه زنی دردسرهای خاص خود را دارد. به عنوان مثال گاهی اوقات گیاهان آپارتمانی ممکن است رشد کافی نداشته باشد و ما شاهد خراب شدن آنها باشیم. یکی از بهترین محصولاتی که به کمک آن می توانید از تکثیر گیاهان مطمئن شوید، هورمون ریشه زایی است.

قلمه زنی بهترین روش برای تکثیر گیاهان است. البته با استفاده از هورمون ریشه زایی می توانید در کوتاه مدت شاهد رشد گیاه خود باشد. هورمون ریشه زایی در انواع مختلف تولید می شود و دارای مدل های گوناگون است. با استفاده از آن می توانید به ریشه زایی گیاهان خود کمک کنید.

محلول هورمون ریشه زایی به صورت مایع است که با استفاده از آن می توانیم به تکثیر گیاهان آپارتمانی بپردازیم. قابل ذکر است که این محلول بسیار رقیق می باشد و به منظور استفاده از آن باید ریشه ی گیاه را در داخل آن غوطه ور کنیم. توجه کنید زمان غوطه ور شدن گیاه دارای اهمیت زیادی است.

اگر گیاه مدت زمان طولانی در داخل این محلول بماند، ریشه زایی آن متوقف می شود. هورمون ریشه زایی می تواند به صورت پودر نیز تهیه شود. پودر هورمون ریشه زایی یک متحرک قوی برای رشد سریع گیاهان است. پیشنهاد می شود که پودر این محصول را در اولویت قرار دهید.  زیرا در این صورت کافی است ساقه ی گیاه را به آن آغشته کنید.

download

خرید کود شیمیایی گیاهان آپارتمانی

به منظور خرید انواع کودهای مناسب برای گیاهان آپارتمانی می توانید از خدمات فروش ما بهره مند شوید. هم اکنون از اینجا سفارش خود را برای خرید بهترین کود شیمیایی نهایی کنید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر و کسب اطلاعات برای انتخاب کود مناسب، تردید نکنید.  با ما از طریق راههای ارتباطی موجود در تماس باشید. ما اینجا هستیم تا شما بتوانید از گیاهان آپارتمانی خود به خوبی نگهداری کنید.

مقالات مرتبط

زامیفولیا و نگهداری گیاه زامیفولیا

زامیفولیا یک گیاه سایه پسند است و بسیار به کم نوری مقاوم می‌باشد که برای نگهداری در آپارتمان‌ها، ادارات و…

مشاهده بیشتر

صابون محلول پاشی پالیزین: خصوصیات و کاربردها

صابون پالیزین یا صابون محلول پاشی یا صابون حشره کش مخصوص شستشوی سطح گیاه و پیشگیری با ایجاد لایه محافظتی…

مشاهده بیشتر

نگهداری فیلودندرون چگونه است؟

فیلودندرون نام گونه ای وسیع از گیاهان گلدار در خانواده گل شیپوریان است.

مشاهده بیشتر

نصب آبخوان سفالی برای گیاهان آپارتمانی

فواید آبخوان چیست؟ نحوه نصب آبخوان سفالی یا آبخوان سرامیکی وسیله‌ای است که به طور خودکار بسته به نیاز گیاه…

مشاهده بیشتر

گیاهان مناسب اتاق خواب

تو این مطلب می خواهم راجع به گیاهان مناسب اتاق خواب هستند صحبت کنم. منظورم گیاهان آپارتمانی از لحاظ اکسیژن…

مشاهده بیشتر

گیاه پوتوس یا پتوس را می شناسید؟

گیاه زینتی پتوس جزئی از گیاهان مقاوم آپارتمانی محسوب می شوند که نیاز به مراقبت چندانی ندارد. انواع پتوس پتوس…

مشاهده بیشتر

صفر تا صد آبیاری گیاهان آپارتمانی

برای آبیاری گیاهان آپارتمانی، روش های مختلفی موجود است. اگر شما نیز به دنبال بهترین روش برای آبیاری گیاهان هستید،…

مشاهده بیشتر

معرفی انواع سم گیاه آپارتمانی

برای نگهداری مطلوب از گیاهان آپارتمانی لازم است در فصول مختلف از مزیت انواع سموم برای از بین بردن آفت…

مشاهده بیشتر

انواع گلدان برای گیاهان آپارتمانی

به منظور خرید انواع گلدان برای گیاهان آپارتمانی لازم است چه نکاتی را در اولویت قرار دهیم؟ توجه به برخی…

مشاهده بیشتر

انواع خاک گیاهان آپارتمانی

خاک گیاهان آپارتمانی چه خاکی است؟ خاك برگ، خاك كاكتوس، ليكا، پرليت... به چه كار مي آيند. گیاهان آپارتمانی نیازمند…

مشاهده بیشتر
نظرات

لطفا نظرتان را بفرمائید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه