info@parynplants.com

کود کاکتوس و ساکولنت کدام است؟ - گیاهان آپارتمانی پارین

خانه / کود کاکتوس و ساکولنت کدام است؟ - گیاهان آپارتمانی پارین
IMG 9899 e1615121263638
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
بدون دیدگاه

بعضا به عزیزانی برمی‌خورم که فقط دوست دارن به گل و گیاه‌شون کود بدن و براشون اهمیتی نداره که چه کودی! فقط یه نوع کود می‌گیرن، اونوقت هم کاکتوس دارن، هم ساکولنت، هم گیاه گلدار و هم گیاهان فصلی. تند و تند هم کود می‌ریزن پای گیاه بدبخت 🙈

کود کاکتوس تایمکس
کود کاکتوس تایمکس

کود دادن اینطوری به گیاه مثل اینه که به آدمی که ریزش مو داره، یا دچار کم خونی هست، بگیم تو ویتامین بخور، فرقی نمی‌کنه چه ویتامینی🙊 یا به بچه و بزرگ و پیر و جوون یه دوز از یه ویتامین رو تجویز کنی!

گیاهان برحسب نوع، اندازه، رنگ، شکل… به کودهای متفاوتی احتیاج دارن که نیرو و پتانسیل لازم رو برای رشد و ادامه حیات پیدا کنن. تو این مطلب، مختصر راجع به کود کاکتوسها و ساکولنت ها می‌پردازیم.

کود کاکتوس متفاوت است؟

برای کاکتوس‌ها و ساکولنت ها می‌توان از کودهای NPK که حاوی مواد مغذی مورد نیاز گیاهان است استفاده کرد. مختصر بگم که Nحرف اختصاری نیتروژن، Pحرف اختصاری فسفر و Kحرف اختصاری پتاسیم هست.

کود مناسب برای کاکتوس‌ها باید دارای ازت پایین و پتاس بالایی باشد. مانند کود ۳-۱۱-۳۸. ازت یا نیتروژن این کود پایین هست، چون ازت بالا باعث آبکی شدن بافت‌های کاکتوس می‌شود و ترک‌هایی در روی گیاه ایجاد می‌شود. فسفر ملایم باعث تقویت بنیه گیاه و ریشه می‌شه و پتاسیم به رشد و کیفیتش کمک می‌کنه.

حالا از این به بعد موقع مراجعه به مغازه‌ها و فروشگاه ‌ها، از فروشنده بخواید کود مناسب برای گیاه شما رو بهتون ارائه کنه و سعی کنید خودتون هم از قبل مختصر اطلاعاتی تو این زمینه کسب کنید.

فراموش نکنید این پست رو برای استفاده در آینده ذخیره کنید.

ضمنا در سایت ما می‌تونید کودهای موجود رو ببینید و به صورت اینترنتی تهیه کنید.

کود کاکتوس تایمکس
کود کاکتوس تایمکس
مقالات مرتبط
نظرات

لطفا نظرتان را بفرمائید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه